استرس جلسه دفاع کارشناسی ارشد و دکترا را چگونه کم کنیم؟ سفارش تهیه پاورپوینت دفاع

فهرست مطالب

در این یاداشت تجربه حدود 200 پروژه پرزنتیشن پایان نامه را به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهیم گذاشت تا به با اعتماد به نفس بیشتر از استرس جلسه دفاع خود بکاهید.

چرا جلسه دفاع لازم است؟

در ابتدا حضور شما در این یاداشت به معنای آماده شدن برای جلسه دفاع است که این اتفاق خوب علمی را به شما تبریک عرض می‌کنیم.

در تمام دانشگاه‌ها چه در ایران و چه در خارج از کشور، پس از نگارش پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و یا رساله در مقطع دکترا و حتی در برخی از دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی، شما باید از دستاوردهای علمی خود دفاع کنید.

آموزش کنترل استرس جلسه و نکات مهم جلسه دفاع

برگزاری جلسه دفاع، یک رویداد مهم علمی در زندگی شما خواهد بود. مطمئن باشید در طول زندگی دیگر چنین اتفاقی برای شما اتفاق نخواهد افتاد تا افرادی در یک جلسه به حرف‌های شما گوش کنند و دستاوردهای شما را نقد و تحسین کنند.

بوجود آوردن یک جلسه دفاع عالی یا ضعیف تنها به شما بستگی دارد. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چگونه یک جلسه دفاع عالی را برای خود به ارمغان بیاورید.

در ادامه هفت گام طلایی برای برگزاری یک جلسه دفاع بی نقص را به شما آموزش خواهیم داد:

استرس جلسه دفاع ! آری یا خیر؟

اگر شما برای برگزاری جلسه دفاع خود هیچگونه استرسی ندارید، حتما یک جای کار شما می‌لنگد. سریعتر دنبال مشکلی باشید که فراموش کردید.

همیشه برای یک اتفاق هیجان انگیز، مقداری استرس لازم است. بنابراین وجود استرس به شما کمک خواهد کرد تا جزئیاتی که فراموش کردید را به خوبی مرتفع کنید و یک ارائه عالی را بوجود آورید.

اگر شما استرس بیش از حد دارید و همه موارد مورد نیاز یک جلسه دفاع را انجام دهید ولی همچنان استرس جلسه دفاع شما باقی مانده است و به میزان آن افزوده می‌شود، لطفا این یاداشت را تا پایان دنبال کنید.

گام اول) تصویب جلسه دفاع در دانشکده

اولین گام برای ایجاد یک جلسه دفاع، هماهنگی‌های لازم علمی جهت برگزاری جلسه دفاع شما است. لازم است تا از یک هفته الی سه هفته قبل شما از دانشکده مربوطه زمان مشخصی را برای برگزاری جلسه دفاع خود، هماهنگ کنید.

این پروسه در برخی دانشکده‌ها به خاطر حجم بالای جلسات دفاع کمی سخت و عصاب خورد کن خواهد بود و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت. پس سعی کنید با حوصله و سر وقت اینکار را انجام دهید و گرفتن وقت از دانشکده را به زمان‌های پایانی جلسات دفاع دانشکده خود موکول نکنید.

 

 

گا دوم) شناسایی داوران جلسه دفاع

کنترل استرس جلسه دفاع

سعی کنید از طریق استاد راهنمای خود به حضور اساتیدی که در جلسه دفاع شما حاضر خواهند شد، زودتر از موعد مطلع شوید.

اینکار به شما کمک خواهد کرد تا در جلسه دفاع سایر دانشجویانی که زودتر از شما از پایان نامه یا رساله خود دفاع خواهند کرد، حضور پیدا کنید و با نگرش اساتید داور خود بهتر آشنا شوید تا در برگزاری جلسه دفاع خود کمترین ایراد را داشته باشید.

 

 

 

گام سوم) آماده پذیرایی از مهمانان شوید

در صورتی که جلسه دفاع شما در ماه رمضان برگزار نمی‌گردد، لازم است، مهمانان حاضر در جلسه دفاع خود را پذیرایی کنید. این رسم به پاس تشکر از حضور اساتید و دانشجویان و مدعوین به جلسه دفاع شما برگزار می‌گردد.

این پذیرایی پس از درخواست اساتید جهت خروج مهمانان از اتاق یا سالن دفاع خواهد بود تا نتیجه‌گیری در مورد نمره نهایی شما مشخص گردد.

سعی کنید از دوست یا همسر خود جهت کمک به شما در این روند حضور داشته باشد.

فراموش نکنید که پذیرایی از اساتید در موقع جلسه دفاع انجام خواهد شد. بنابراین از قبل در محلی که اساتید حضور خواهند یافت، پذیرایی تهیه شده را در پک‌های مخصوص آماده کرده باشید.

 

گام چهارم)  فیلم برداری از جلسه دفاع

همانطور که قبلا نیز گفته شد، فرصت بوجود آمدن همچنین جلسه و 20 دقیقه طلایی دیگر در زندگی شما بوجود نخواهد آمد، مگر اینکه به مباحث علمی و کنفرانس‌ها و… ادامه دهید.

حتما سعی کنید از جلسه دفاع خود به کمک دوستان یا خانواده، فیلم برداری کنید تا این لحظات طلایی زندگی خود را ثبت کنید و در خاطرات خود نگهداری کنید.

گام پنجم) ساختن پاورپوینت

مهمترین بخش در بوجود آوردن یک جلسه دفاع، ساخت پاورپوینت یا پرزنتیشن جلسه دفاع است.

حتما توجه داشته باشید که یک نسخه از پاورپوینت خود را در فلش یا سی دی به همراه داشته باشید و حتما یک نسخه از پاورپوینت جلسه دفاع خود را به صورت آنلاین مثلا در ایمیل خود ذخیره داشته باشید تا در صورتی که مشکلی بوجود آمد، به راحتی دسترسی به آن داشته باشید.

7 هزینه پاورپوینت را در این مقاله مشاهده کنید و سفارش پاورپوینت خود را تکمیل کنید.
سفارش پاورپوینت همراه با دریافت لیست قیمت پاورپوینت

در ادامه یاداشت، پس از معرفی گام‌های جلسه دفاع به طور مفصل در مورد این مبحث صحبت خواهیم کرد.

گام ششم) رفتار شما در طول ارائه جلسه دفاع

برای 20 دقیقه طلایی خود از قبل آماده شوید!

  • سعی کنید حداقل 3 الی 4 مرتبه پاورپوینت خود را از قبل مرور کرده باشید و در طول تمرین، جلسه دفاع را شبیه سازی کرده باشید.
  • مشاهده می‌شود که دانشجویان به علت عدم تسلط صرفا از روی پاورپوینت صحبت خواهند کرد و نگاهی به اساتید یا مخاطبین نمی‌کنند که این بدترین حالت جلسه دفاع خواهد بود.
  • اگر عینکی هستید، سعی کنید برای کنترل استرس خود، دائم دست به عینک خود نزنید! چون افراد تمام توجه‌شان به رفتار شما خواهد بود نه محتوای علمی شما!
  • برای جلوگیری از این عمل، تنها با 1 الی 2 ساعت تمرین در منزل یا محل کار خود، به شما قول خواهیم داد که به تمام محتوای پایان نامه خود مسلط خواهید شد.
  • سعی نکنید در جلسه دفاع خود روی صندلی بشینید! سعی کنید با ایستادن و حتی راه رفتن در مقاطعی، و حرکات بدن خود توجه مخاطبین را به ارائه علمی خود جلب کنید.

گام هفتم) شنوده نکات اساتید پس از دفاع باشید و به کاهش استرس جلسه دفاع کمک کنید!

نکات مهم جلسه دفاعپس از جلسه دفاع اگر ایرادی به کار شما گرفته می‌شود، سعی نکنید ایراد خود را توجیه کنید! به جای آن با داشتن یک خودکار و کاغذ، تمام نکات اعلام شده را یاداشت کنید.

خیلی از ایراداتی احتمالی اصلا مربوط به جلسه دفاع یا محتوای ارائه شما نخواهد بود و صرفا مربوط به ایرادات نگارشی یا علمی خود پایان نامه هست.

سعی کنید با تمرین کردن در جابجا شدن بین اسلایدها، موقعی که اساتید در مورد اسلاید خاصی سوال دارند، به راحتی اینکار را انجام دهید و وقت حاضرین را از بین نبرید.

ساخت پاورپوینت، برگ برنده شما! (کاهش استرس جلسه دفاع)

آیا نمی دانید چگونه یک پاورپوینت جذاب طراحی کنید؟

آیا شما هم یک پایان نامه ضعیف تهیه کرده‌اید؟

آیا شما هم پایان نامه یا رساله خود را بیرون از دانشگاه تهیه کرده‌اید؟

آیا تسلط کافی برای پایان نامه خود ندارید و نمی‌دانید چگونه پرزنتیشن جلسه دفاع خود را تهیه کنید؟

برای پاسخ به این سوالات، وب سایت طراحی پویا که به صورت تخصصی در زمینه پرزنتیشن در کشور ایران فعالیت دارد، با داشتن متخصصین در تمامی رشته‌ها، به شما کمک خواهد کرد تا در ساخت پاورپوینت جلسه دفاع خود هیچ استرسی نداشته باشید.

برای سفارش تهیه پاورپوینت پایان نامه می‌توانید از طریق شماره تماس 09120487378 تماس حاصل فرمایید.

همچنین شما می‌توانید با مراجعه به یاداشت “در جلسه دفاع از چه چیزهایی باید صحبت کنیم و چه استانداردهایی را رعایت کنیم؟” از مباحثی که در جلسه دفاع شما لازم است، مطلع شوید.

پس از اینکه پاورپوینت جلسه دفاع خود را تهیه کردید، نکات مهمی را باید رعایت کنید:

  • ارسال یک نسخه ppt یا pptx براس استاد راهنما (ارسال پاورپوینت)
  • اعمال اصلاحات احتمالی استاد راهنما
  • تمرین پاورپوینت در منزل

در صورتی که پاورپوینت پایان نامه خود را تهیه کرده‌اید و از طراحی و مشاوره کارشناسان ما استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به یاداشت “7 نکته ارائه پاورپوینت برای پرزنتیشن علمی که باید بدانیم” مراجعه کنید و پاورپوینت خود را با نکات اعلام شده مقایسه کنید و در صورتی که لازم هست، حتما ایرادات خود را رفع کنید.

تمرین؛ عاملی جهت کاهش استرس جلسه دفاع

همانطور که قبلا گفته شد، حتما یک نسخه آنلاین از پاورپوینت خود مثلا در تلگرام یا ایمیل خود ذخیره کرده باشید تا در صورتی که برای پاورپوینت فعلی که در فلش یا لب تاب خود مشکلی بوجود آمد، به راحتی بتوانید از پاورپوینت نسخه آنلاین جلسه دفاع خود استفاده کنید.

اما برای اینکه بخواهید استرس جلسه دفاع به حداقل برسد، مهم است که حتما قبل از آن تمرین کرده باشید و سوال‌های احتمالی که اساتید از شما خواهند پرسید را با خود مرور کنید.

سعی کنید از نسخه پاورپوینت 2016 به بالا استفاده کنید تا بتوانید از خدمات پرزنتیشن نسخه‌های جدید که حالت فعال کردن پرزنتیشن مشابه جلسه دفاع را دارند، استفاده کنید.

نحوه فعال کردن گزینه show Presentation view در پاورپوینت

برای مشاهده تصویر بالا بر روی لب تاب سیستم خود؛ پس از باز کردن فایل پاورپوینت و وارد شدن به اسلاید شو (می‌توانید از طریق دکمه f5 وارد اسلایدشو بشوید)، داخل اسلایدشو راست کلیک کنید و گزینه show Presentation view را انتخاب کنید تا حالت پرزنتیشن برای شما فعال شود.

این صفحه جدیدی که شما خواهید دید، دقیقا همان حالتی هست که شما موقع جلسه دفاع قرار است به لب تاب خود نگاه کنید.

اینکار به شما کمک می‌کند تا شبیه‌سازی جلسه دفاع حداقل از نظر ظاهری کاملا مطابقت داشته باشد.

با توجه به اینکه در این بخش، شما می‌توانید زمان خود را کنترل کنید، سعی کنید حتما 3 الی 4 بار پاورپوینت خود را به صورت کامل بررسی کنید.

نظر خود درباره تجربه استرس جلسه دفاع را با ما در میان بگذارید

در صورتی که نکات خاصی در مورد جلسه دفاع برای شما بوجود آمده که می‌تواند به دانشجویان دیگر کمک کند، لطفا از طریق نظرات این نکات را با دانشجویان دیگر در میان بگذارید.

جهت سفارش و ساخت پاورپوینت فوری با بهترین کیفیت و استاندارد علمی، می‌توانید با شماره تماس 09120487378 تماس حاصل فرمایید و جهت مشاهده نمونه کار پاورپوینت می‌توانید از طریق کانال آپارات ما اقدام کنید.

درخواست سفارش ساخت پاورپوینت
ارائه لیست قیمت و نمونه کار همراه با مشاوره رایگان
مطالب بیشتر
انجام پروژه پاورپوینت
سفارش پاورپوینت

انجام پروژه پاورپوینت 1403

ساخت پاورپوینت در دنیای همیشه درحال توسعه با آخرین روند طراحی برای جذب مخاطب و انتقال موثر پیام شما ضروری است. با تهیه یک ارائه

دوست داری پاورپوینت فوق العاده برای ارائه آماده کنی؟
سریع با ما تماس بگیر تا راهنمایت کنیم
هزینه انجام پاورپوینت
تماس فوری