اهمیت تبدیل پایان‌نامه به پاورپوینت برای جلسه دفاع چیست؟

ساخت و تبدیل پایان نامه به پاورپوینت
فهرست مطالب

با نزدیک شدن به آخرین ترم تحصیلی خود تازه متوجه اهمیت تبدیل پایان‌نامه به پاورپوینت می‌شوید! شاید در هنگام حضور در جلسه دفاع سایر دانشجویان نیز از اهمیت و مسلط شدن به یک ارائه عالی بیشتر مطلع شوید. در این یاداشت شما را با جزئیات مهم پرزنتیشن جلسه دفاع آشنا خواهیم کرد و در نهایت شما می‌توانید نکاتی را در رابطه با سفارش تهیه پاورپوینت دفاع فوری و پاورپوینت جلسه دفاع فوری خواهیم گفت.

چرا باید پایان نامه را به پاورپوینت تبدیل کنیم؟

همانطور که در مقاله «تبدیل پایان نامه به پاورپوینت» نیز اشاره کردایم، آخرین خان آخر برای زمان دانشجویی، بحث دفاع از پایان نامه هست.

تهیه پرزنتیشن و نمایش دستاوردها و اهداف صرفا محدود به جلسه دفاع نیست. هر گزارش و کار علمی در طول انجام پروژه یا در پایان پروژه نیازمند دفاع و نمایش دستاوردها هست.

جلسه دفاع پایان نامه نیز از اهمیت قابل توجهی در مراجع علمی برخوردار است و افراد باید از تلاش علمی که در دانشگاه انجام داده اند، دفاع کنند.

بحث دفاع و پرزنتیشن آنقدر از اهمیت خاصی برخوردار است که در اکثر دانشگاه ها، دانشجویان موظف به تهیه فایل پاورپوینت و ارائه دادن در کلاس هستند.

صحبت کردن در حضور سایردانشجویان و اساتید به فرد کمک می کند تا علاوه بر آشنا شدن با نکات ریز علمی در طول ارائه، ترس و استرس مواجه شدن با افراد دیگر را تجربه کند و بر آن غلبه کند.

قبلا در مقاله «استرس جلسه دفاع کارشناسی ارشد و دکترا را چگونه کم کنیم» در رابطه با بحث استرس و نحوه کنترل کردن آن توسط دانشجویات توضیح داده ایم، پیشنهاد میکنم این یاداشت را با دقت مطالعه کنید.

 

تبدیل کردن پایان نامه به پاورپوینت

معرفی فصل‌های پایان نامه

به همین خاطر در اکثر رشته ها، درسی به نام سمینار در طول مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد و دانشجویان در این درس علاوه بر آشنا شدن با نکات مهم تهیه پروپوزال و تحقیق، موظف به تهیه یک پرزنتیشن خواهند بود.

پایان نامه نیز دارای فصول مختلف است که در اکثر رشته ها به صورت زیر طبقه بندی میشود:

  • فصل اول شامل کلیات پژوهش
  • فصل دوم شامل مبانی نظر و پیشینه تحقیق
  • فصل سوم شامل روش
  • فصل چهارم شامل تجزیه و تحلیل
  • فصل پنجم شامل نتیجه گیری و پیشنهادها
  • فصل ششم شامل منابع

برخی رشته ها وجود دارند که ترتیب فصول بالا به گونه ای دیگر است. برای مثال در رشته حقوق اکثرا سه فصل وجود دارد یا در رشته های مکانیک فصل بندی و عنوان ها به گونه ای دیگر تهیه می گردد.

اما آنچه که در جلسه دفاع دانشجویان باید از پایان نامه خود دفاع کنند، تقریبا بر اساس یک استاندارد خاص است.

برای مثال در یاداشت تحت عنوان «انجام پاورپوینت پایان نامه معماری» بحث تهیه پاورپوینت دفاع مقطع ارشد و دکترا را صحبت کرده ایم.

زمان بندی جلسه دفاع به چه صورت است؟

اولین نکته ای که باید در تهیه پرزنتیشن جلسه دفاع بدانید، بحث زمان ارائه است. اگر تاکنون در جلسه دفاع حاضر نشده اید یا در ابتدای جلسه دفاع حضور نداشته اید، باید بدانید که هر جلسه که باحضور اساتید راهنما، مشاور و داور و سایر دانشجویان برگزار می گردد دارای یک تایم محدود است.

زمان جلسه دفاع در کل به سه بخش کلی تقسیم می شود که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

بخش اول زمانیدفاع

اولین بخش ارائه شامل سخنرانی استاد راهنما و معرفی پایان نامه به حاضرین است و پس از آن دانشجو با توجه به پاورپوینتی که تهیه کرده است در مدت زمان مشخص، شروع به ارائه دادن خواهد کرد. این تایم معمولا در مقطع کارشناسی ارشد حدود 20 دقیقه و در مقطع دکترا حدود 40 دقیقه است.

دلیل اختلاف زمان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بخاطر این است که نتایج و حجم دستاوردهایی که در مقطع دکترا بدست آماده است خیلی بیشتر از مقطع کارشناسی ارشد است.

تبدیل فوری پایان نامه به پاورپوینت

دومین بخش از زمان بندی جلسه دفاع پس از اتمام سخنرانی دانشجو می باشد. پس از اینکه صحبت های شخص در جلسه دفاع تمام شد، به ترتیب اساتید داور با توجه به ارائه سوال ها یا نکاتی را به دانشجو اطلاع می دهند و این زمان ممکن است حدود 10 تا 20 دقیقه به طول بیانجامند. البته در مقاطع دکترا این بخش گاها به علت حضور اساتید داور خارج از دانشگاه تا حدود 40 دقیقه نیز می تواند بکشد.

پس از پاسخگویی و نکاتی که در بهبود پایان نامه تهیه شده توسط اساتید اشاره می گردد، از حاضرین در جلسه درخواست میشود تا از اتاق جلسه دفاع خارج شوند و اساتید در رابطه با نمره کیفی یا کمی پایان نامه با یکدیگر مشورت کنند. این تایم ممکن است به دلیل پذیرایی کمی طولانی شود و تا حدود 10 الی 15 دقیقه زمان بر باشد.

معمولا دانشجو در این تایم که خارج از اتاق جلسه دفاع هست از حاضرین پذیرایی می کند.

پس از گذشت زمان مورد نظر، اساتید از حاضرین دعوت می کنند که به اتاق بازگردند و سپس نمره کیفی یا کمی دانشجو توسط کارشناس آموزشی دانشکده یا گروه آموزشی قرائت می گردد و در انتها دانشجو دفاع کننده از پایان نامه با اساتید خود و دوستان تصاویر یادگاری میگیرد.

کل زمان دفاع باتوجه به تقسیم بندی که اشاره شد معمولا بین 1 ساعت (برای دانشجویان کارشناسی ارشد) و 2 ساعت (برای دانشجویان دکترا) زمان خواهد برد.

نحوه تبدیل پایان نامه به پاورپوینت چگونه است؟

بارها و بارها در مورد اهمیت تبدیل پایان‌نامه به پاورپوینت برای جلسه دفاع اشاره کرد ایم، در ابتدا پیشنهاد میکنم به یاداشت «سفارش پرزنتیشن و خلاصه سازی پایان نامه به صورت فوری و دقیق» سر بزنید!

همانطور که در ابتدای یاداشت صحبت شد، هر پایان نامه با توجه به نوع رشته و گرایشی که هست، دارای فصل بندی مختلفی است. این فصل بندی در نحوه تقسیم بندی محتوا برای پرزنتیشن جلسه دفاع بسیار مهم است.

انجام فوری و تبدیل پایان نامه به پاورپوینت

در اینجا ما فصل بندی که به صورت عمومی است را توضیح خواهیم داد ولی اگر نحوه تقسیم بندی اشاره شده مرتبط با رشته شما نیست؛ اصلا جای نگرانی ندارد و شما در انتها این یاداشت به راحتی می توانید درخواست تهیه پاورپوینت پایان نامه و همچنین سفارش پاورپوینت فوری دفاع خود را به کارشناسان سایت اطلاع دهید.

تقسیم‌بندی فصل‌ها در اهمیت تبدیل پایان‌نامه به پاورپوینت

در مجموع پاورپوینت جلسه دفاع باید یک روند خاصی را دنبال کند که در زیر به آن اشاره می کنیم:

بخش اول پرزنتیش باید شامل بسم الله الرحمان الرحیم و صفحه اول پایان نامه باشد.

در بخش این دو اسلاید می توانید با سلایق مختلفی طراحی شود یا به صورت ساده به نمایش گذاشته شود

بخش دوم ارائه شامل کلیات پژوهش می باشد.

در این بخش معمولا تتیرهای مثل بیان مسئله، ضرورت انجام پژوهش، اهداف، فرضیه و سوالات پژوهش اشاره میشود.

در بخش سوم ارائه شما باید به پیشینه پژوهش و روش انجام پژوهش اشاره کنید.

این بخش معمولا در حدود 2 الی 4 اسلاید شامل نوع روش پژوهش، جامعه آماری و روش نمونه گیری، ابزار و روش تجزیه و تحلیل پژوهش است.

در بخش چهارم ارائه که مهترین قسمت جلسه دفاع است و معمولا 60 درصد پرزنتیشن به آن اختصاص می یابد شما باید به نتایج خود که معمولا شامل نتایج توصیفی و استنباطی است اشاره کنید.

این بخش نتایج مورد نظر برای فرضیه ها و سوالات پژوهش را به نمایش میگذارد و نحوه خلاصه سازی ان بسیار مهم است.

بخش پنجم ارائه نیز به بحث و مقایسه نتایج شما با پیشینه پژوهش اشاره میکند و در انتها به نتیجه گیری کلی، محدودیت ها و پیشنهادها اشاره خواهد کرد.

در انتهای کار نیز دانشجویان به عنوان تقدیر و تشکر در قالب یک اسلاید به اسامی خاصی خواهند پرداخت.

کل پرزنتیشن جلسه دفاع به همین صورتی بود که برای شما توضیح داده شد. اما بسیار مهم هست که خلاصه سازی که انجام می دهد به چه صورتی باشد.

در صورتی که تجربه کافی در زمینه خلاصه سازی پاورپوینت پایان نامه ندارید، کافی است سفارش پاورپوینت خود را به تیم طراجی پویا بسپارید.

اهمیت تبدیل پایان‌نامه به پاورپوینت

با توجه به توضیحات ارائه شده در رابطه با اهمیت تبدیل پایان‌نامه به پاورپوینت شما می توانید تا حدودی بحث تهیه پاورپوینت جلسه دفاع را برای خود آماده کنید.

جلسه دفاع آنقدر مهم است که اگر بتوانید آن را به خوبی انجام دهید به شما کمک شایانی خواهد کرد که در مقاطع بالاتر از نظر علمی با سایر رقبا مورد پذیریش قرار گیرید و چهره ای متفاوت از خود در این جلسه به نمایش بگذارید.

اما اگر زمان محدودی دارید یا با نحوه خلاصه سازی پایان نامه آشنایی ندارید می توانید از خدمات سفارش تهیه پاورپوینت دفاع فوری تیم طراحی پویا استفاده کنید.

تیم طراحی پویا با انجام بیش از 500 جلسه دفاع پایان نامه در مقاطع ارشد و دکترا توانسته است رضایت حداکثری دانشجویان را به ارمغان بیاورد.

تجربه فوق العاده تیم ما در زمینه تهیه پاورپوینت جلسه دفاع فوری در رشته های مختلف توانسته است اطمینان خاطر خوبی را برای دانشجویان فراهم کند.

دیدن نمونه کار تهیه پاورپوینت جلسه دفاع

یکی از تملت‌های اختصاصی پاورپوینت جلسه دفاع را می‌توانید در ویدئو زیر مشاهده کنید. همچنین برای دریافت سایر نمونه کارهای جذاب پاورپوینت و بیش از 500 پروژه انجام شده توسط تیم طراحی پویا می‌توانید از طریق کانال تلگرام ما که در ادامه معرفی شده است، استفاده کنید.

در صفحه نمونه کار پاورپوینت می‌توانید تعدادی از قالب‌های طراحی شده برای پاورپوینت را در سبک‌های مختلف پاورپوینت مشاهده کنید. برای دریافت نمونه‌کارهای بیشتر ابتدا به «کانال تلگرام» مراجعه فرمایید و سپس با انتخاب هشتک #پایان_نامه در جستجوی کانال، صدها پروژه‌ی تحویلی در زمینه پاورپوینت پایان نامه را مشاهده کنید.

سفارش انجام پاورپوینت دفاع

در صورتی که تسلط کافی برای تهیه پرزنتیش جلسه دفاع ندارید یا زمان کافی برای انجام پاورپوینت جلسه دفاع فوری ندارید، بدون استرس می توانید بهترین عملکرد برای تبدیل پایان نامه به پاورپوینت را توسط تیم طراحی پویا داشته باشید.

ما آماده هستیم تا با خدمات تخصصی پاورپوینت بحث جلسه دفاع پایان نامه شما را با بهترین کیفیت در زمان مورد نظر شما آماده کنیم.

برای ثبت سفارش پاورپوینت جلسه دفاع می توانید به راحتی با استفاده از شماره تماس 09120487378 با تیم طراحی پویا در ارتباط باشید و از خدمات تهیه پاورپوینت دفاع فوری ما بهره مند گردید.

شایان ذکر است که خدمات پاورپوینت تهیه جلسه دفاع محدود به زبان فارسی نیست و ما آمادگی لازم جهت ثبت سفارش پاورپوینت برون مرزی به تمام زبان ها را داریم. همواره ما آماده هستیم تا بحث اهمیت تبدیل پایان‌نامه به پاورپوینت را برای شما به یک رویداد خاطره انگیز تبدیل کنیم.

سوالات رایج اهمیت تبدیل‌پایان نامه به پاورپوینت

چرا باید پایان نامه را به پاورپوینت تبدیل کنیم؟

جلسه دفاع پایان نامه نیز از اهمیت قابل توجهی در مراجع علمی برخوردار است و افراد باید از تلاش علمی که در دانشگاه انجام داده‌اند، دفاع کنند. بحث دفاع و پرزنتیشن آنقدر از اهمیت خاصی برخوردار است که در اکثر دانشگاه‌ها، دانشجویان موظف به تهیه فایل پاورپوینت و ارائه دادن در کلاس هستند.

زمان بندی جلسه دفاع به چه صورت است؟

زمان جلسه دفاع در کل به سه بخش کلی تقسیم می‌شود. کل زمان دفاع باتوجه به تقسیم‌بندی که اشاره شد معمولا بین 1 ساعت (برای دانشجویان کارشناسی ارشد) و 2 ساعت (برای دانشجویان دکترا) زمان خواهد برد. زمان دفاع با استفاده از پرزنتیشن نیز بین 20 دقیقه (دانشجویان کارشناسی ارشد) الی 40 دقیقه (دانشجویان مقطع دکترا) است.

نحوه تهیه پرزنتیشن جلسه دفاع چگونه است؟

د پاورپوینت جلسه دفاع باید یک روند خاصی را دنبال کند که شامل این موارد است: بخش اول پرزنتیش باید شامل بسم الله الرحمان الرحیم و صفحه اول پایان نامه باشد. بخش دوم ارائه شامل کلیات پژوهش می‌باشد. در بخش سوم ارائه شما باید به پیشینه پژوهش و روش انجام پژوهش اشاره کنید. در بخش چهارم ارائه که مهترین قسمت جلسه دفاع است و معمولا 60 درصد پرزنتیشن به آن اختصاص می‌یابد شما باید به نتایج خود که معمولا شامل نتایج توصیفی و استنباطی است اشاره کنید. بخش پنجم ارائه نیز به بحث و مقایسه نتایج شما با پیشینه پژوهش اشاره می‌کند و در انتها به نتیجه‌گیری کلی، محدودیت‌ها و پیشنهادها اشاره خواهد کرد.

اهمیت تبدیل پایان‌نامه به پاورپوینت

جلسه دفاع آنقدر مهم است که اگر بتوانید آن را به خوبی انجام دهید به شما کمک شایانی خواهد کرد که در مقاطع بالاتر از نظر علمی با سایر رقبا مورد پذیریش قرار گیرید و چهره‌ای متفاوت از خود در این جلسه به نمایش بگذارید.

دیدن نمونه کار تهیه پاورپوینت جلسه دفاع

برای دریافت نمونه‌کارهای بیشتر ابتدا به «کانال تلگرام» مراجعه فرمایید و سپس با انتخاب هشتک #پایان_نامه در جستجوی کانال، صدها پروژه‌ی تحویلی در زمینه پاورپوینت پایان نامه را مشاهده کنید.

سفارش انجام پاورپوینت دفاع

برای ثبت سفارش پاورپوینت جلسه دفاع می‌توانید به راحتی با استفاده از شماره تماس 09120487378 با تیم طراحی پویا در ارتباط باشید و از خدمات تهیه پاورپوینت دفاع فوری ما بهره‌مند گردید.

درخواست سفارش ساخت پاورپوینت
ارائه لیست قیمت و نمونه کار همراه با مشاوره رایگان
مطالب بیشتر
انجام پروژه پاورپوینت
سفارش پاورپوینت

انجام پروژه پاورپوینت 1403

ساخت پاورپوینت در دنیای همیشه درحال توسعه با آخرین روند طراحی برای جذب مخاطب و انتقال موثر پیام شما ضروری است. با تهیه یک ارائه

دوست داری پاورپوینت فوق العاده برای ارائه آماده کنی؟
سریع با ما تماس بگیر تا راهنمایت کنیم
هزینه انجام پاورپوینت
تماس فوری